2025-04-25
Atliekų kultūra
Oro linijų bendrovė „Wizz Air“ pristatė savo išsamų planą, skirtą pasiekti nulinę taršą – „Skrydis į nulinę taršą“. Šis planas realistiškai pagrįstas trimis pagrindinėmis kryptimis: skrydžiai (30 % taršos sumažinimo per naujas technologijas ir orlaivių parko atnaujinimą), degalai (53 % taršos mažinimo naudojant SAF) ir anglies pėdsakas (4 % taršos mažinimo per oro eismo valdymo modernizaciją).
Kaip dalį neseniai paskelbtos iniciatyvos „Customer First Compass“, bendrovė investavo 14 mlrd. eurų į operacijų tobulinimą, įskaitant naujausių technologijų orlaivius ir SAF gamybą. Šis sprendimas atspindi bendrovės ryžtą siekti nulinės taršos ir užtikrinti, kad aviacija išliktų vienu pagrindinių Europos ekonomikos augimo ir susisiekimo variklių.
Šis planas pristatomas kritiniu metu, kai aviacijos sektoriaus pastangos pasiekti nulinę taršą iki 2050 m. atsilieka nuo plano, o Europos aviacijos konkurencingumas susiduria su iššūkiais dėl augančių reguliavimo sąnaudų. Klimato kaita ir toliau kelia didelę verslo bei finansinę riziką. Todėl šių iššūkių sprendimas bendrovei yra ne tik aplinkosauginis, bet ir strateginis būtinybės klausimas, siekiant ilgalaikio tvarumo, konkurencingumo bei atsparumo.
Realistiškas kelias nulinės taršos link
„Skrydis į nulinę taršą“ atspindi Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (ICAO) ilgalaikius klimato tikslus pasiekti nulinę taršą iki 2050 m. Tačiau šio tikslo įgyvendinimas labai priklauso nuo technologijų industrializacijos, kuri šiuo metu nevyksta pakankamu tempu. „Wizz Air“ planas aiškiai atsižvelgia į šią realybę.
Planą sudaro penki pagrindiniai ramsčiai:
Lyginant su konkurentais, bendrovė labiau akcentuoja SAF ir naujas orlaivių technologijas kaip esmines priemones taršai mažinti, vengdama nepatvirtintų technologijų ir kompensavimo priemonių.
Skrydžiai. Degalai. Anglies pėdsakas – kvietimas radikaliems pokyčiams
• Skrydžiai – aviacijos inovacijos turi būti spartesnės „Wizz Air“ pasižymi mažiausia taršos intensyvumo rodikliu vienam keleivio kilometrui pasaulyje ir iki 2030 m. siekia sumažinti emisijas 25 %. Bendrovė valdo jauniausią, efektyviausią Europoje orlaivių parką dėl investicijų į naujausias technologijas, tokias kaip „Airbus A321neo“. Didelę plano dalį sudaro būtent naujų technologijų orlaiviai ir parko atnaujinimas. Aviacijos ateičiai būtinos radikalios inovacijos, leidžiančios naudoti aukštesnės koncentracijos SAF mišinius nei dabartiniai reglamentai.
• Degalai – SAF gamyba turi būti plečiama nedelsiant SAF yra kertinis „Wizz Air“ taršos mažinimo plano elementas. Bendrovė jau investavo į SAF gamybą, skirdama lėšų naujoms technologijoms ir sudarydama ilgalaikius SAF tiekimo susitarimus. Vis dėlto SAF gamybos apimtys šiandien ribotos, o kainos – per aukštos žemų sąnaudų verslo modeliui. Valdžios institucijos privalo nedelsti ir užtikrinti ilgalaikę politiką bei paskatas, tokias kaip Tvaraus transporto investicijų planas, kad SAF naudojimas taptų ekonomiškai pagrįstas.
• Anglies pėdsakas – infrastruktūros reforma būtina jau dabar Oro eismo neefektyvumas kasmet generuoja milijonus tonų nereikalingų emisijų. Oro erdvės modernizacija privalo būti neatidėliotinai prioritetizuota. Aviacijos sektorius turi mažinti emisijas, tačiau infrastruktūros trūkumai ir pasenusi reguliavimo sistema stabdo progresą. Europinės oro erdvės reforma vėluoja jau per ilgai. „Wizz Air“ jau dabar prisideda prie efektyvumo didinimo, pasitelkdama dirbtinį intelektą, tačiau reikalingas ir kitų dalyvių indėlis.
„Palaikome ambicingą nulinės taršos viziją, tačiau pokyčių tempas yra nepakankamas. Be radikalių pokyčių aviacija neįgyvendins savo įsipareigojimų. Nulinės taršos plano įgyvendinimas susiduria su daug neaiškumų – nuo politikos ir investicijų strategijų iki technologinių bei reguliavimo iššūkių. Reikia ne tik ambicijų, bet ir konkrečių veiksmų. Todėl kviečiame valdžios institucijas ir degalų pramonę imtis atsakomybės ir padaryti reikiamus sprendimus, kad nulinė tarša taptų realybe. Aviacijai būtina politikos ir investicijų revoliucija. Skrydžiai. Degalai. Pėdsakas. Tai mūsų įsipareigojimas. Tai mūsų kelionė į nulinę taršą“, –teigia „Wizz Air“ korporatyvinių reikalų ir ESG vadovė Yvonne Moynihan.
Šaltinis – pranešimas žiniasklaidai