Po edukacinės kampanijos „Nuorūka – ne braškė, vasara nekvepia“ – apie 10 000 mažiau šiukšlintojų

2024-09-09

Atliekų kultūra

Aplinkosaugos iniciatyvų organizacijos „Mes Darom“, visą vasarą vykdyta edukacinė kampanija „Nuorūka – ne braškė, vasara nekvepia“ suskaičiavo pasiektus rezultatus. Kampanijos metu poilsiautojams visoje Lietuvoje buvo išdalinta net 10 000 daugkartinio naudojimo tabakinių, skirtų atsakingam nuorūkų šalinimui, kai šalia nėra šiukšliadėžių.

Skambiu šūkiu „Nuorūka – ne braškė, vasara nekvepia“ pavadinta kampanija sulaukė itin palankių atsiliepimų iš poilsiautojų, kurie džiaugėsi galimybe naudotis praktiškomis ir tvariomis tabakinėmis.

„Su vyru dažnai leidžiame laiką gamtoje – miškuose ar prie jūros. Kartais tikrai kyla problema, kur dėti nuorūkas, kai šiukšliadėžių nėra netoliese. Ant žemės mesti nesinori, o iki šiukšlinės kartais tenka ilgai eiti. Džiugu, kad pagaliau kažkas apie tai pagalvojo ir sukūrė tikrai patogų sprendimą“, – apie tabakines komentavo poilsiautoja iš Klaipėdos.

Kampanija buvo siekiama ne tik mažinti nuorūkų kiekį gamtoje, bet ir skatinti poilsiautojus sąmoningai elgtis su šiukšlėmis, skatinti tvaresnį gyvenimą. Pasak kampanijos sumanytojų, norėjosi parodyti, kad net ir nedidelis veiksmas gali prisidėti prie švaresnės aplinkos.

„Mūsų tikslas buvo ne tik išdalinti 10 000 tabakinių, bet ir keisti žmonių požiūrį į šiukšlinimą bei aplinkosaugą. Svarbiausia šioje kampanijoje yra būtent edukacinė dalis. Lietuvos gyventojai vis dar labai mažai žino apie nuorūkų daromą žalą gamtai, todėl būtina apie tai kalbėti garsiai, bei skatinti juos pačius elgtis atsakingiau gamtoje“, – teigė „Mes Darom“ komunikacijos vadovas Edvardas Baltuška.

Aktyvus nacionalinių ir regioninių parkų įsitraukimas

Visą vasarą tabakines buvo galima atsiimti Druskininkų, Birštono, Neringos ir Palangos informacijos centruose, taip pat į kampaniją aktyviai įsitraukė nacionaliniai ir regioniniai parkai bei įvairūs verslai.

„Ši akcija buvo orientuota būtent į poilsiautojus, o jų vien Žemaitijos nacionaliniame parke per sezoną sulaukiame daugiau nei 150 tūkstančių. Todėl ir nusprendėme prisijungti. Turime daug puikių partnerių, dirbančių tiesiogiai turizmo srityje, tad pakvietėme įsitraukti ir juos“, –  pasakojo Žemaitijos nacionalinio parko atstovė Rovena Augustinė.

Festivaliuose – didelis susidomėjimas

Festivalių „Myliu Palangą“, „Darom prie ežerų Zarasuose“ ir „Darom prie jūros“ dalyviai galėjo aplankyti specialų stendą, kuriame buvo galima ne tik atsiimti tabakinę, tačiau ir pakalbėti su kampanijos atstovais, sužinoti apie nuorūkų žalą gamtai.

„Džiaugiamės, kad turėjome galimybę tiesiogiai bendrauti su daugybe poilsiautojų ir festivalių dalyvių. Tai leidžia geriau suprasti, su kokiomis problemomis kokiais iššūkiais žmonės susiduria tvarkydami atliekas, kaip galime tobulinti tabakines ir kur būtų tinkamiausia jas platinti“, – sakė E. Baltuška.

Projektą įgyvendina VšĮ „Mes Darom“ UAB „Philip Morris Baltic“ užsakymu. Šiuo projektu įmonė siekia šviesti visuomenę apie šiukšlinimo žalą mūsų aplinkai ir ypač vandens telkiniams, ugdyti rūkančiųjų sąmoningumą, skatinti elgtis atsakingai ir neišmesti nuorūkų kur papuola. Jei šalia nėra šiukšliadėžės, nuorūkas galima susidėti į projekto metu dalinamas daugkartinio naudojimo kišenines tabakines ir taip sumažinti šiukšlinimą.

 

 

Šaltinis: VšĮ „Mes Darom“