2024-11-29
Atliekų kultūra
Nuo seno žinomas kaip išpardavimų karalius, Juodasis penktadienis šiemet turi konkurentą – Žaliąjį penktadienį. Nors abiejų dienų data sutampa, jų tikslai skiriasi. Jei Juodasis penktadienis kviečia pirkti daugiau, tai Žaliasis – skatina pirkti apgalvotai arba tik tai, ko iš tiesų reikia ir tai, kas tarnaus ne vienerius metus. Visgi ne retas pritars, jog atsispirti Juodojo penktadienio nuolaidų pagundai – itin sunku, tad Žaliąjį penktadienio iniciatyvos organizatoriai siūlo išbandyti alternatyvą ir kviečia apsilankyti „Nieko nepirkimo“ parduotuvėje.
„Jau antrus metus iš eilės kviečiame Juodąjį penktadienį pakeisti Žaliu ir tam skiriame vis daugiau dėmesio. Šiemet specialiai šiai kampanijai nusprendėme sukurti „Nieko nepirkimo“ parduotuvę, kurioje lankytojai neišleisdami nė cento gali patirti pirkimo malonumą. Žinoma, tai yra savotiškas žaidimas, kurio tikslas atkreipti dėmesį tiek į mūsų, tiek į iniciatyvą palaikančių partnerių siūlomus žaliuosius sprendimus, tačiau į viską žiūrime per humoro prizmę. Todėl ir siūlome 100 proc. nuolaidas. Taip savotiškai pašiepiame Juodojo penktadienio karštinę, apimančią, veikiausiai, daugumą iš mūsų“, – sako „Enefit“ rinkodaros ir komunikacijos vadovė Ieva Krikštopaitytė.
Nuo šių metų iniciatyvos organizavimą į savo rankas perėmusi asociacija „Investors’ Forum“ teigia, Žaliuoju penktadieniu siekiama suburti verslus į žalią bendruomenę bei paskatinti juos išnaudoti šį laiką kaip galimybę parodyti savo įsipareigojimą tvarumui ir prisidėti prie aplinkos tausojimo.
„Besaikis pirkimas sukelia aplinkos taršą ir atliekų kaupimąsi, tad kiekvienas mūsų pasirinkimas turi būti atsakingas. Verslų dalyvavimas Žaliojo penktadienio iniciatyvoje yra žingsnis link tvaresnės ir sąmoningesnės visuomenės kūrimo, be to, tai skatina verslus ieškoti inovatyvių sprendimų, kurie būtų naudingi tiek aplinkai, tiek ekonomikai. Džiaugiamės, jog net 15 asociacijos narių jau pirmaisiais metais ėmėsi palaikyti šią akciją“, – teigia „Investors’ Forum“ vykdomoji direktorė Rūta Skyrienė.
Augančią Žaliojo penktadienio iniciatyvą papildo ir daugiau rinkodaros priemonių. Šiemet kampanijai pasitelkta skaitmeninė lauko reklama, nuomonės formuotojai. Tačiau išlieka ir pernai jau matyti sprendimai –lapkričio paskutinį savaitgalį, kaip ir pernai, Vilniaus televizijos bokštas vėl švies žaliai, kviesdamas įjungti žalią šviesą ir pakeisti savo vartojimo įpročius.
Žaliuosius produktus ir paslaugas per Žaliąjį penktadienį siūlo: UAB „Enefit“, UAB „Bunasta“, prekybos tinklas „Iki“, UAB „Cramo”, UAB „Alwark“, Lietuvos bankų asociacija bei įmonė „Linde Green“. Visus jų pasiūlymus bus galima rasti „Investors’ Forum“ internetiniame kataloge.
Žaliojo penktadienio iniciatyvą palaiko įmonės „Ellex Valiunas“, „MOOG“, „Lidl Lietuva“, „Neste Lietuva“, kelionių agentūra „Estravel“, „Deloitte Lietuva“, „ConnectPay“, prekybos centras „Europa“ bei „OP bankas“.
Daugiau apie Žaliąjį penktadienį:
Žaliasis penktadienis – tai sąmoningo vartojimo diena, alternatyva tradiciniam Juodajam penktadieniui. Būtent „Enefit“ pernai pirmieji Lietuvoje inicijavo šią idėją, kviesdami rinktis tvaresnius sprendimus. Nors pasaulyje ši iniciatyva jau žinoma nuo 2015 metų, Lietuvoje ji iki šiol nebuvo taip aktyviai skleidžiama.
Šaltinis – www.zaliasispenktadienis.lt