„Norfa“ investavo 5 mln. Eur į naujus sunkvežimius: sumažėjo tarša, padidėjo efektyvumas, pagerėjo sąlygos vairuotojams

2025-03-07

Atliekų kultūra

Vis daugiau įmonių visame pasaulyje supranta, kad tvarumas ir ekologija yra ne tik socialinė atsakomybė, bet ir ilgalaikė verslo strategija. Mažesnės kuro sąnaudos, efektyvesnis logistikos valdymas ir mažesnis aplinkos taršos poveikis leidžia ne tik sutaupyti, bet ir prisidėti prie klimato kaitos mažinimo. Investicijos į ekologiškesnes technologijas ilgainiui tampa ne papildomomis išlaidomis, o konkurenciniu pranašumu, leidžiančiu kurti tvaresnę ir ekonomiškai efektyvesnę veiklą.

Vienodas transporto parkas – efektyvesnis maršrutų planavimas

Prekybos tinklas „Norfa“ yra vienintelis iš didžiųjų mažmeninės prekybos tinklų Lietuvoje, kuris pats valdo savo sunkvežimių parką. Pasak bendrovės vadovo Dainiaus Dundulio, sprendimas pilnai atsisakyti samdomo transporto buvo priimtas prieš daugiau nei dešimtmetį siekiant efektyvesnės logistikos, mažesnių eksploatacinių kaštų ir didesnio lankstumo.

„Mūsų sunkvežimiai yra mūsų nuosavybė, o kiti prekybos tinklai perka šią paslaugą rinkoje. Viena iš priežasčių, kodėl pasirinkom tokį kelią, – tai galimybė turėti būtent tokius sunkvežimius, kokių mums reikia“, – sako D. Dundulis.

Anksčiau prekybos tinklas naudojo ir nuosavus sunkvežimius, ir juos nuomojosi, tačiau toks sprendimas, pasak „Norfos“ vadovo, nepasiteisino.

„Bent jau anksčiau ši paslauga Lietuvoje buvo teikiama su labai senais sunkvežimiais, todėl mūsų netenkino tiek jų būklė ir patikimumas, tiek didelė tarša. Kadangi sunkvežimiai būdavo skirtingi savo talpa, dydžiu ir priekabų grindų būkle, susidurdavome su iššūkiais kraunant ir transportuojant prekes“, – pasakoja verslininkas.

Šiandien „Norfa“ savo parke naudoja dviejų pagrindinių tipų transporto priemones: sunkvežimius su priekabomis ir vilkikus su puspriekabėmis. Visi jie yra maksimalaus leidžiamo ilgio ir aukščio. Standartizuotas transporto parkas leidžia lengviau planuoti maršrutus, nes visada atvyksta vienodo dydžio sunkvežimis, todėl nereikia keisti pakrovimo schemų. Be to, maksimaliai išnaudojama sunkvežimių talpa, nes nėra būtinybės derintis prie skirtingų transporto priemonių dydžių.

Tvarumas ir ekologija – prioritetas

„Norfos“ sunkvežimių parke šiuo metu beveik visos naudojamos transporto priemonės atitinka „Euro 6“ emisijų standartą, kurio laikantis žymiai sumažinamas išmetamųjų teršalų kiekis.

„Savo autoparke turime 85 sunkvežimius, iš jų 77 atitinka „Euro 6“ standartą, likę – „Euro 5“. Investuojame į naujas transporto priemones ne tik dėl ekonomiškumo, bet ir dėl mažesnės taršos“, – pabrėžia D. Dundulis.

Neseniai bendrovė įsigijo 40 visiškai naujų „Scania“ sunkvežimių, kurių vertė – apie 5 mln. Eur. Šių sunkvežimių ekologiniai rodikliai, kaip pasakoja „Norfos“ vadovas, dar geresni nei iki šiol naudotų.

„Šie modeliai, palyginti su „Euro 5“ standarto sunkvežimiais, išmeta 1,5 karto mažiau anglies monoksidų, beveik dvigubai mažiau azoto oksidų, o kietųjų dalelių emisija taip pat sumažėjo kone perpus. Be to, naujuose sunkvežimiuose naudojami modernesni ir žymiai tylesni šaldymo agregatai, kurie ne tik mažina triukšmo lygį, bet ir išmeta mažiau CO₂. Tai svarbus žingsnis siekiant tvaresnės logistikos ir mažesnio poveikio aplinkai“, – teigia D. Dundulis.

Naujieji „Scania“ sunkvežimiai taip pat pasižymi maždaug 10% mažesnėmis degalų sąnaudomis nei ankstesni modeliai, o tai ne tik sumažina CO₂ emisijas, bet ir padeda išlaikyti stabilesnes logistikos sąnaudas net ir brangstant degalams.

„Jei degalai pabrangsta 10%, o mes naudojame atitinkamai mažiau kuro, logistikos kaštai mums nedidėja. Tai leidžia išvengti prekių kainų kilimo galutiniams vartotojams“, – sako D. Dundulis.

Patogesnės sąlygos vairuotojams

Dar vienas svarbus aspektas – sunkvežimių vairuotojų darbo sąlygos. Pasak D. Dundulio, „Scania“ sunkvežimiai yra vieni iš patogiausių rinkoje, o tai didina darbuotojų pasitenkinimą ir padeda lengviau pritraukti naujų vairuotojų.

„Daugelio vairuotojų svajonė – vairuoti „Scania“. Mums tai palengvina darbuotojų paiešką ir leidžia užtikrinti geresnes jų darbo sąlygas“, – teigia bendrovės vadovas.

„Norfa“ ir toliau nuosekliai atnaujina savo sunkvežimių parką – likę 45 senesni sunkvežimiai, anot D. Dundulio, palaipsniui taip pat bus keičiami. Be to, bendrovė nuolat ieško būdų, kaip dar labiau optimizuoti logistiką ir mažinti poveikį aplinkai.

„Norėtume, kad Lietuvoje būtų leista naudoti ilgesnius transporto priemonių junginius, kaip tai daroma Skandinavijoje. Tokiu atveju logistikos kaštai sumažėtų apie 30%, o taip pat panašiai ir  CO₂ emisija. Tačiau šiuo metu, kaip suprantu, tam nėra pritaikyta infrastruktūra“, – svarsto D. Dundulis.

Nepaisant reguliavimo iššūkių, „Norfa“ ir toliau siekia efektyvesnės bei ekologiškesnės logistikos, užtikrindama geresnes darbo sąlygas vairuotojams ir išlaikydama patrauklias kainas savo klientams.

Šaltinis – „Norfos mažmena“