Lietuva lyderiauja Baltijos šalyse pagal tvarių pristatymų dalį

2025-09-10

Atliekų kultūra

Elektrinių transporto priemonių integracija į miesto logistiką tampa vis aktualesnė ir populiaresnė – tai patvirtina tiek rinkos tendencijos, tiek surinkti duomenys. Rugsėjo 9 d. minimos Pasaulinės elektromobilių dienos proga „Wolt“ pristato naujausius duomenis, kaip per pastaruosius metus keitėsi pristatymų tvarumas Lietuvoje ir kokią gyventojų užsakymų dalį kurjeriai pristato elektra varomomis transporto priemonėmis.

Per pastaruosius dvylika mėnesių beveik 20 proc. visų skaitmeninėje platformoje atliekamų užsakymų Lietuvoje buvo pristatomi elektros energija varomomis transporto priemonėmis – dviračiais, paspirtukais, mopedais ar automobiliais.

Tai yra geriausias rezultatas tarp Baltijos šalių. Aplinkai draugišku transportu įvykdomų pristatymų dalis Latvijoje siekia 17 proc., o Estijoje – 14 proc. Lyginant su kaimynėmis, Lietuva taip pat pirmauja pagal kilometrus, nuvažiuotus elektra varomomis transporto priemonėmis – jie sudaro beveik 11 proc. viso atstumo, kurį kurjeriai-partneriai įveikia pristatydami užsakymus visoje šalyje.

Elektrinių transporto priemonių patrauklumas auga

Elektrinių transporto priemonių naudojimas pristatant užsakymus Lietuvoje taip pat sparčiai auga – nuo praeitų metų liepos iki šių metų vasaros vidurio jis išaugo maždaug 61 proc., rodo platformos duomenys. Be to, šių metų liepos mėnesio duomenimis, daugiau nei penktadalis „Wolt“ kurjerių Lietuvoje naudojosi mažataršėmis transporto priemonėmis – tai didžiausias santykis tarp Baltijos šalių.

„Tvarūs pristatymai yra neatsiejama mūsų verslo plėtros Lietuvoje ir socialinės atsakomybės dalis. Jie padeda ne tik sumažinti išmetamųjų dujų taršą, bet ir kuria tylesnį, švaresnį ir saugesnį miestą kiekvienam gyventojui“, – sako Mantas Lomsargis, „Wolt Baltics“ generalinis direktorius. Pasak jo, dauguma su skaitmenine platforma bendradarbiaujančių kurjerių-partnerių norėtų pereiti prie tvaresnio ir aplinkai draugiškesnio transporto, tačiau tai ne visada paprasta įgyvendinti, nes dažniausiai susiduriama su finansinėmis kliūtimis. Todėl bendrovė aktyviai investuoja į sprendimus, kurie šį perėjimą daro prieinamesnį.

„Siekdami dar labiau paskatinti šį ekologinį virsmą, praeitais metais pradėjome įgyvendinti programą „Fondas geresniems miestams“, kuri veikia ir Lietuvoje. Jos pagalba kurjeriai gali lengviau ir paprasčiau įsigyti elektrinius dviračius ir paspirtukus, pritaikytus veiklai miestuose“, – paramą tvaresniems sprendimams pabrėžia bendrovės vadovas. M. Lomsargio teigimu, tvaresnis ir žalesnis judumas yra naudingas tiek aplinkai, tiek ir verslui – pavyzdžiui, kurjeriai, važinėjantys elektriniais dviračiais ir mopedais, dažnai dirba efektyviau, todėl uždirba daugiau, o verslas turi galimybę sumažinti išlaidas.

Tvarumas – strateginis prioritetas

Visose šalyse, kuriose veikia „Wolt“, fiksuojamas spartus tvarių pristatymo formų augimas – beveik kas ketvirtas kurjerių-partnerių pristatomas užsakymas yra vykdomas naudojant elektrines transporto priemones. Aplinkai draugišką transportą dažniausiai naudoja ir šioje srityje lyderiauja Austrija (81 proc.) ir Vokietija (66 proc.).

Vietoje tradicinio anglies dvideginio emisijų kompensavimo, skaitmeninė platforma pasirinko kryptingai investuoti į konkretų ir apčiuopiamą poveikį turinčias iniciatyvas – elektrinių transporto priemonių įsigijimo finansavimą, krovininių dviračių diegimą ir partnerystes su miestais bei inovatyviais sprendimų teikėjais.

Nuo 2024 m. pradžios bendrovė įgyvendino 10 aplinkosaugos programų 12-oje šalių, o aplinką tausojančių užsakymų pristatymų skaičius viršijo 400 000. Skaičiuojama, kad šios veiklos padėjo išvengti daugiau nei 45 tonų CO₂ emisijų – tai prilygsta 10 automobilių pašalinimui iš eismo visiems metams.

„Wolt“ – Helsinkyje įsikūrusi technologijų bendrovė, kurios misija – suteikti džiaugsmą, paprastumą ir papildomas pajamas norintiems papildomai užsidirbti. „Wolt“ vysto vietinės prekybos platformą, sujungiančią žmones, norinčius užsisakyti maistą ar kitas prekes bei produktus, su tais, kurie nori juos parduoti ir pristatyti. „Wolt“ buvo įkurta 2014 m., o 2022 m. susijungė su „DoorDash“. Šiandien bendrovė veikia daugiau nei 30-yje šalių, iš kurių 28-iose naudoja „Wolt“ produktą ir prekės ženklą.

Šaltinis – Wolt