Pramonės požiūris į ES klimato politiką

2025-06-23

Atliekų kultūra

Nors individualios įmonės vis dažniau remia klimato politiką, pramonės asociacijos dažnai priešinasi ambicingoms klimato priemonėms. Pavyzdžiui, tik 12 % pramonės asociacijų yra visiškai suderintos su mokslo pagrįstomis klimato politikos gairėmis, tuo tarpu 23 % įmonių tai daro. Tai rodo, kad asociacijos kartais atspindi mažiau ambicingų narių interesus arba naudojamos kaip priemonė slopinti griežtesnėms taisyklėms.

Sektorių pavyzdžiai

  • Automobilių pramonė: Asociacijos dažnai priešinasi griežtesnėms CO₂ emisijų normoms, nors kai kurios įmonės palaiko ambicingesnes priemones.
  • Kalkių pramonė: Asociacijos dažnai priešinasi griežtesnėms emisijų normoms, nors kai kurios įmonės palaiko ambicingesnes priemones.
  • Plieno pramonė: Europos plieno asociacija „Eurofer“ aktyviai siekia, kad ES priimtų plieno sektoriaus veiksmų planą, kad apsaugotų pramonės konkurencingumą.

Politinė įtaka ir strategijos

Pramonės asociacijos dažnai naudojasi dviem pagrindinėmis strategijomis: pabrėžia pramonės svarbą visuomenei ir siekia nutolinti gyvulininkystę nuo klimato kaitos kaltinimų. Šios strategijos dažnai naudojamos siekiant slopinti klimato politiką ir gali turėti įtakos ES sprendimų priėmėjams.

Rekomendacijos

  • Įmonių atsakomybė: Įmonės turėtų užtikrinti, kad jų pramonės asociacijos palaikytų ambicingas klimato politikos priemones.
  • Skaidrumas: Reikia didinti skaidrumą, kad būtų galima įvertinti tikrąjį įmonių ir jų asociacijų įsipareigojimą klimato tikslams.
  • Politinis įsitraukimas: Įmonės turėtų aktyviai dalyvauti politiniuose procesuose, kad užtikrintų, jog klimato politika būtų suderinta su mokslo pagrįstais tikslais.

Norėdami gauti išsamesnę informaciją, galite perskaityti pilną pranešimą čia.

Šaltinis – InfluenceMap